ПОДСЕТНИК

ПОДСЕТНИК
ЗА СРБЕ И ЊИХОВУ БРАЋУ? | ПОДСЕТНИК: Грађа, "Имагинарна редакција"? || | ПОСЕБНЕ СТРАНИЦЕ

За Србе и њихову Браћу?

ПОДСЕТНИК, или Грађа? Или, можда - Пут према  ИМАГИНАРНОЈ РЕДАКЦИЈИ ?


*   *

 

*   *

Most interesting
Sanja Markovic-Saloustros
Тачан опис доживљавања Ноћи вештица. Да је дотични господин Михајловић још описао маскирање деце и омладине у те умрле душе и резбарење бундева у част жртвоване деце из куће на дан 31.10. опис би био комплетан....
Међу Хазарима, који су приносили жртве у крви свом Богу (сатани) које су се огледале у жртвовању деце, свака кућа је имала обавезу да да дете из куће за извршење ритуала. Број изрезбарених бундева пред вратима, са упаљеним свећама унутра је указивао колико деце из куће је жртвовано Хазарски Богу....
Опис не описује словенске обичаје

*  *

– Бити Србин је награда и терет;
"– Старосрпски језик је најстарији језик, а термин „индоевропски“ је измишљен;
– Српски календар по којем је свет настао 5508 године пре нове ере јесте најстарији календар;
– Словени су на Балкану живели не само пре седмог века, него и пре нове ере;
– Срби су још у Антици живели у Малој Азији;
– Надгробни споменик из другог века код Призренске Бистрице садржи српску реч „праоцем“;
– Језик Пелазга заједнички је прајезик и грчком и латинском;
– 70% Руса води порекло од једног мушког претка, који је одавде пошао пре 4500 година;
– Наши преци су 1600. г. пре наше ере стигли у Индију, завладали северним деловима и створили кастински ситем;
– Из Индије се део наших предака сели у Перзију и тамо оснива државу;
– Глагољица не може бити старија од ћирилице, због тога што је првобитно обла, а сва стара писма имају првобитно угласти облик. Такође, глагољица није настала у Бугарској, зато што има знак Ђерв, за глас који у Бугарској никада није постојао;
– У шестом и петом веку пре нове ере Грци нису живели на подручју данашње северне Грчке – данашњих покрајина Македоније и Тракије (Солун, Кавала, Тасос…). Они ту нису живели до краја првог светског рата, када су ту пресељени Грци из Мале Азије;
– Трајан је пре 2000 година направио мост преко Дунава за две године, а данас Кинези морају да се доведу како би се направио мост;
– Компелттна топографија источне Немачке је словенска (Рошток-Расток, Берлин-Брљин, Брандембург-Бранибор, Магенбург-Марибор), Балтик-Блатик, као и језеро Балатон у Мађарској – Блатно језеро;
– Мађари у деветом веку не долазе на празан простор Паноније, него на простор који су насељавали Срби;
– Шиптари немају никакве везе са Илирима, јер су Илири нестали у позној антици, а Шиптари се помињу тек 700 година касније;
– Цар Душан није водио освајачке ратове, него је ослобађао земљу од Ромејског царства;
– Византија је до седмог века Римско царство које користи латински језик и спроводи карактеристичну римску империјалну политику;
– Израз „византијско“ у српској култури и уметности је подметнут, да би се негирало да је било шта српско у том периоду;
– Зашто се потенцира позитивна слика „Византије“ код нас, када је однос Србије и Византије био углавном непријатељскимж све до тренутка њене угрожености од стране Турака?
– Читава дубровачка књижевност је српска;
– Србија је са Турцима ратовала читавих 150 година, одолевајући и чувајућу своју независност;
– Обновљена Пећка патријаршија 1557. имала је јурисдикцију над 11 европских држава;
– Термин сеоба Срба у Угарску је измишљен. У време сеобе Угарска није постојала па су Срби могли да се селе у Аустрију или у Подунаље;
– Не постоје први и други српски устанак, него Карађорђев рат и Милошева буна, који су само последњи у низу бројних устанака Срба;
– Између Видина и Софије живе Срби;
– Ко и зашто затире српску баштину у задња два века, од Жрнова, Његошевог маузолеја до других археолошких налазишта?
– Нико не зна на основу којег критеријума су комунисти 1945. године направили границу између Србије и Македоније;
– Јосип Броз Тито је подметнута личност која никакве везе са Кумровцем није имала;
– Бити Србин је награда и терет;     
  Радован Дамјановић

 

*   *

Kiš i Amfilohije ili o jednoj izbledeloj fotografiji

Kad se u magli i krivudavim putevima istorijskih bespuća počne gubiti neoborivost fakata, onda arhivska građa najefektivnije progovara tamo gde prestaju reči

Da bi, u jednoj od svojih najpoznatijih zbirki priča (zapravo: strogo teorijski posmatrano u vijencu pripovjedaka) – u svojoj Grobnici za Borisa Davidoviča, ostvario narativnu koherentnost sedam poglavlja jedne zajedničke povesti, te postigao efekat poigravanja sa istinitošću faktografskim metodom, Danilo Kiš računa na tipski instrumentarij postmodernističkog manira: dokumentarnost. Tamo gdje počinje da se gubi neoborivost fakata, vjerodostojnost časnih ljudi i pouzdanih svjedoka, Kišov pripovjedač istinitost svoje priče – ma koliko se ona rađala u sumnji i nedoumici – zasniva na, reklo bi se, najkremenitijoj istoriografskoj građi: fotografijama. Fotografije, naime, makar kad se sa njih raščiste suptilna patina vremena i tanki sloj prašine, najuvjerljivije i često efektivnije progovaraju o prošlosti tamo gdje, silom okolnosti, prestaju da budu dovoljne riječi.

Ukoliko, taman poput Kišovog ubjedljivog pripovjedača, ne odbacimo u potpunosti prezrenu pozitivističku formulu sredine, pomislili bismo da, možda zbog iskustva Golog otoka, inicijalni povodi nastanka Grobnice za Borisa Davidoviča dominantno imaju veze sa Jugoslavijom. I mada motivi za pisanje ove zbirke povezanih priča – jedne od ponajboljih u domaćoj književnosti – svakako nisu lišeni makar sugestivnih relacija sa zemljom porijekla njenog pisca, istorija književnosti pa i Kišova svjedočanstva iz Gorkog taloga iskustva, objašnjavaju da je za nastanak Grobnice dominantno kriva Francuska. Poznata je, naime, ta priča kako je preneražen činjenicom da njegovi studenti sa Univerziteta u Bordou ali i lokalni intelektualci, mahom ljevičarskih svjetonazora, odbijaju da povjeruju u iskustvo staljinističkih logora, Kiš sjeo i, parodirajući donekle pripovjedački manir Borhesove Sveopšte istorije beščašća, napisao svoje remek-djelo čiji je prvi tiraž objavljen i rasprodat u junu, 1976. godine.

видети опширније

 

*   * 


 


... Тренутак када Хашима Тачија уводе у  јудаизам у његовој канцеларији


 

    


Нема коментара:

Документарни филмови



Surbita (A)

Surbita (B)

ДИБИДУС. Део Сазвежђа З

Атлантида , Бело, Црно, Црвено , Млади Сузовци , Интервју , Велика Заветина , Одавде , Мајдан Бодлер , Донације , Родно место , Група ЗАВЕТИНЕ , Ab ovo , Фонд за издавање књига и часописа , Симболи и сигнали , Огласи З , Београдски меридијан , Библиотека ЗАВЕТНИК , Мирослав Лукић , Хомољски мотиви , Задужбина ЗАВЕТИНА , Царски рез , Круна , Едиција ЗАВЕТИНЕ , Копча , Музеј немогућег ратара , Чување успомене на Михаила Петровића , Алтернатива , Ђавоља капија , Чудесни подрум вина врх Нерезина , Сазвежђе З (нулти степен) , Ћутање , Несебичан музеј , Литија , Домаће сукно европски штоф , Зелена магаза , КРУГОВИ , Превредновање , Дрво живота , Без премца , Четврта Србија , Алинеја , Прозори , Фонд ППЗ , Нова станица у пустињи , Зона преливања , Алинеја , Срж , Бездана уметност , Место Прелаза , Хоризонт , Едиција ЗАВЕТИНЕ , ГАВРАН (Архив у оснивању...) , Мала Заветина , Тзв. KУЛТУРНИ ДОДАТАК , Облуци;троуглови.Лепенски вир , Мала Заветина , Белатукадруз , Едиција БРАНИЧЕВО , Писмо из карантина , МЛАДОСТ БЕЗ СТАРОСТИ.... , Знак препознавања , PRO ET KONTRA , АКАДЕМИЈА АЛХЕМИЈЕ , РЕНЕСАНСА , Потемкинова села , Сазвежђе З , Магазин Сазвежђа З , Каталог осујећеног песника , Себични музеј , НЕОЛИТ , ЈЕДИНСТВЕНО САЗВЕЖЂЕ , Виртуелни МУЗЕЈ ЗАВЕТИНА , Канал ЗАВЕТИНЕ , Архив.БЕЛАТУКАДРУЗ , Алманах СУЗ , Буквар Лепенског Вира , Библиотека ЗАВЕТИНЕ (1) , Библиотека ЗАВЕТИНЕ (2) , Библиотека АБВГ... , Edition SECTIO CAESAREA. Едиција ЦАРСКИ РЕЗ , ЗАВЕТИНЕ Ново сазвежђе , ИЗ ЗАОСТАВШТИНЕ , КОГИТО КЛУБ , Оркестар СУЗ , Посебна породична заветина , ТАЛОГ. Алманах за живу традицију, књижевност, превредновање и алхемију , СКРИВАЊЕ БОСИОКА , Мадоне Одјека , ОДАНДЕ ДОВДЕ , Контакти , Северци , Мансарда